fredag 3. september 2010

Grønne fingre har jeg ikke...

Nå er vi snart fulltallige i leiligheten har på Franch Hill. Janne kom natt til i går, og den siste personen som skal komme både lurer vi på hvem er og når han kommer. Men det er ikke første gangen at det er sånn. Siden jeg kom, har det av og til kommet og bodd personer her, uten at jeg visste at de skulle komme. Men sånn er det med denne leiligheten. Men vi er i alle fall tre personer som skal bo her over lengre tid, så det er bra med litt stabibliet.

I dag har jeg hatt fri, så tenkte at jeg skulle gjøre noe fornuftig. Vi har masse planter utenfor på verandaen. Deriblant mint, som er veldig godt å putte i teen. Men det var ganske overgrodd av planter, så jeg tenkte at jeg skulle luke litt. Jeg eier ikke grønne fingre, og vet egentlig ikke hva som skal være der og ikke. Men det man ikke kan, må man bare prøve å gjøre så best man kan. Så jeg har i alle fall startet å luke litt. Så nå ser i alle fall en del litt bedre ut. Jeg vet ikke helt hva som skal være der og ikke, men minten hadde i alle fall spredd seg ut over alt...

Resultatet! Er i alle fall bedre enn det var...
Fra verandaen vår har vi forresten utrolig god utsikt! På en klar dag kan man se helt til Jordan! Nydelig :)

Ikke så bra bilde, men ser litt...
Tidligere denne uka tok Leah og jeg en tur på Oljeberget. Leah har jo ikke vært her før, så hun må se noen av de kjente stedene i Jerusalem. Vi gikk i alle fall opp, men tok litt feil vei. Så isteden for å gå der folk flest går, forbi alle kirkene, tok vi en annen vei. Og vi kom opp til landsbyen som ligger der. Det var en god tur å gå opp dit i varmen, vi var litt slitne da vi endelig kom opp. Og kjente det i beina etterpå...
Så bare noen bilder:

Leah utenfor kirken, Getsemane
Kattene her, de oppholder seg somregel i søppel-containerne
Leah and the view
Jerusalem :)

1 kommentar:

  1. Heidi!!

    Det ser heilt fantastisk ut! Her går det i med.stat. og histologi;)
    Tenkjer på deg, det er så flott at du brukar eit år på dette!!

    Snakkes, klem frå
    Ræga;P

    SvarSlett