mandag 7. september 2009

Helgens stoppested: Hald i Mandal

Fredag etter skoleslutt dro Dagne, Malin og jeg sørover. Vårt hovedmål var Mandal og Hald intrensajonale senter. På veien stoppet vi i Skien. Vi koste oss med pai, og en Bollywoodfilm som gikk på tv.
Etter en god natts søvn gikk ferden videre til sørlandet. Ca kl 14 nådde vi Mandal, og Hald. Vi ble møtt av våre gode venner der, Audhild og Ragnhild.


Dagen gikk med på å gå en tur til Mandal sentrum og afrikansk aften med sang, musikk, dans, bilder og moteshow fra ulike land i Afrika. Det ble også Ligrettospilling utover kvelden. Jeg klarte jo ikke å si nei til det...

African evening!


Søndagen starter med en fantastisk frokost med hjemmebakt brød, varme rundstykker og egg. Så tok jeg turen til Mandal kirke. Det var ganske mange der denne søndagen, for det var presentasjon av, ikke mindre enn, 150 konfirmanter. Jeg fikk prøve meg litt som tolk, det vil si at jeg oversatte det som ble sagt til et par jenter fra Thailand og Laos.
Det ble en del Ligretto også denne dagen...

On the road again...
Dagen i dag har gått med til undervisning i disse temaene:
  • Kultursjokk/kulturstress
  • Selvbilde
  • Kvinnesyn
Et bibelvers verdt å ta med seg:  
"La deg ikke overvinne av det onde, men overvinn det onde med det gode!" - Rom 12,21

1 kommentar:

  1. Ååå. høres ut som en herlig tur:-)
    jaaa - kjenner jeg deg rett så ble det vanskelig å holde seg unna ligrettoen...
    heh:-)

    SvarSlett